Няколко встъпителни думи

Всички кадри са правени при естествена разсеяна светлина. Използван е статив и електронно жило с 3 секундно изчакване след вдигане на огледалото, преди същинската експонация. Всички кадри са заснети при минималното фокусно разстояние за съответния обектив.Върху първата серия от кадри, не са прилагани никакви обработки, както в камерата, така и след това. Чуствителноста е 100 ASA а резолюцията 10 мегапиксела.

Моята цел е да покажа работата на по-рядко срещани обективи, или на такива, които са непознати или незаслужено пренебрегвани защото са произведени под имена , които не ни говорят нищо, но много често потребителската им стойност надминава и най-високи очаквания а цената им е направо смешна.Това което ще видите не е лабораторен тест на обективите а това което дават с един реален апарат в едни реални условия. Съвсем съзнателно не съм правил снимки на безкрайност, където често обективите се държат по-съвсем различен начин и най вече зумовете, по простата причина, че това се дължи на неизползването на поляризационен филтър и сенник. Обективите изпитват най-големи затруднения при минималните за тях разстояния и там дефектите им изпъкват най-силно, както и техните качества.Съвсем съзнателно не съм компенсирал експозицията, за да видите,как се отклонява блендата и какъв е резултата.

Ще си позволя да дам и личните си оценки, така както аз усещам даден обектив .

 

PORST TELE 1:3.5/135MM

Back

1:3.5

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:3.5

1:4

1:5.6

Porst е немски дистрибутор и търговец на дребно на много марки камери / лещи.Този обектив е една от най-странните творби, които са ми попадали в ръцете.Изработен в Германия, изцяло от пластмаса силно напомняща на силиконова но значително по-лека,даже резбата е за прикрепяне на обектива към тялото е от същата пластмаса.Блендата е от 10 остриета образуваща идеален кръг с възможност за предварително задаване на максималната бленда.Всъщност не съм съвсем сигурен,че не е комбинация от метал при шнека и пластмаса, но не желая да драскам по този много запазен екземпляр. Обектива е невероятно лек.На външен вид човек има усещането за нещо евтино, но не случайно е казано, че външния вид често лъже.Обектива се оказа с прекрасни оптически качества. Много рязък още при най-отворена бленда,отлично цветопредаване.

TESSAR 2.8/50 CARLZEISS JENA DDR

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Добре познат обектив, сред по зрялото поколение занимаващи се с фотография. Пред така наречената зебра, има едно преимушество избор на режим А или М.Корпуса и механизама на блендата за мое учудване са изпълнени ,като при обективите за Екзакта.Разбира се лъскавите ламели на блендата продължават да ме дразнят.Сигурен съм, че ако вътрешната част на обектива се матира и ламелите на блендата поне се матират резултата ще е още по висок.Рязък обектив с отличен контраст и цвят.

CARLZEISS JENA TESSAR 2.8/50

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Добре познат обектив, сред по зрялото поколение занимаващи се с фотография. Разбира се лъскавите ламели на блендата са налични и при този модел.Сигурен съм, че ако вътрешната част на обектива се матира и ламелите на блендата поне се матират резултата ще е още по висок.Рязък обектив с отличен контраст и цвят.Не намирам ,някакви разлики в оптиката спрямо по-младия му събрат.

Auto mamiya/sekor 1:1.8 f=55mm

Back

 

1:1.8

1:2

1:2.8

1:4

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:1.8

1:2

1:2.8

1:4

Това е един забележителен обектив с отлични качества. Според мен той е по-добър от Пентакс 1:1.7, по-остър на най-отворена бленда и с по - добро боке. При бленда 1:4 той достига максимум на рязкост и подържа качеството на изображението до бленда 1:16. Работи много прилично ,като макро. Има доста по-различно цветопредаване от Такумар - на пример.Отлично изпълнен технически от качествени материали.

AUTO YASHINON 1:2 f=5cm YASHICA JAPAN

Back

 

1:2

1:2.8

1:4

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2

1:2.8

1:4

Този обектив е произведен от Tomioka.Едно отлично качество на изображението с много приятно боке и отлична рязкост още на най-отворена бленда.Хармонични наситени пастелни цветове.

PALINAR TELEPHOTO 1:2.8 f=105mm

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Рязък обектив с добро цветопредаване, предполагаемо произведен от Токина.Компактен и лек, много удобен за безогледални камери.

AUTO mamiya /sekor 1:2.8 f=135 mm

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Един много способен обектив с отличен контраст и рязък на най-отворена бленда, много приятно боке. Масивно изработен,чуства се стабилност.

RIKENON P 1:2 50MM RICOH

Back

 

1:2

1:2.8

1:4

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2

1:2.8

1:4

Обектива приятно изненадва с представянето си. Обективът е малък и добре направен, въпреки пластмасовата си конструкция. Единственият недостатък е, че пръстена за фокусиране е много тесен, като резултат.На практика, тесен фокус пръстен не е кой знае какъв проблем. Същото се отнася и за пръстена на блендата.

Ярък и контрастен с отлична рязкост. Бокето може да бъде малко нервно особено при по-затворена бленда.

TAMRON 28-70mm 1:3.5-4.5 CF MACRO BBAR MC

Back

 

28mm 1:3.5

28mm 1:4

28mm 1:5.6

50mm 1:3.5

50mm 1:4

50mm 1:5.6

70mm 1:4.5

70mm 1:5.6

70mm 1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

28mm 1:3.5

28mm 1:4

28mm 1:5.6

50mm 1:3.5

50mm 1:4

50mm 1:5.6

70mm 1:4.5

70mm 1:5.6

70mm 1:8

Един добре направен обектив.Остър и с добър контраст,наситени плътни цветове. Работи много добре и в макрорежим. Нуждае се от прецизно фокусиране.

PHOTAVIT AUTO 1:2.8 f=135 mm

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Изграден изцяло от метал с много добър контраст и рязкост.Цветовете са наситени и плътни. Тук таме се намира несигурна информация, че този обектив е на ENNA, съдейки по резултатите ,това е напълно възможно.

Vivitar 35-70 1:2.8-3.8 MC MACRO

Back

 

35mm 2.8

35mm 4

35mm 5.6

50mm 2.8

50mm 4

50mm 5.6

70mm 2.8

70mm 4

70mm 5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

35mm 2.8

35mm 4

35mm 5.6

50mm 2.8

50mm 4

50mm 5.6

70mm 2.8

70mm 4

70mm 5.6

Този обектив е произвеждан в два варианта единия е произвеждан от Komine до 1986 г. и е с резба на филтъра 55мм и има разлика в макро настройките а втория е произвеждан от Cosina и има 58мм. резба за филтъра.

Екземпляра тук е произведен от Komine.За този обектив е трудно да се намери каквато и да било информация.Обектива е добре направен и на всеки един диапазон, дава много добър резултат .Рязък с добър контраст и приятни плътни цветове.Има автоматика на блендата -варианта е за Пентакс и по-точно за Рико - макрото е до 1:6 - малко силно казано макро - на всички фокусни разстояния. Най-малкото предметно разстояние е 0.5 м..Това е един наистина сполучлив зум.

PORST COLOR-REFLEX AUTO 1:1.7 f=50 mm

Back

 

1:1.7

1:2:8

1:4

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:1.7

1:2.8

1:4

Този обектив е доста добър, с добри нива на яркостта и качеството на картината. Качеството на изработка е хубаво и обектива се чувства стабилно, като същевременно запазва гладко движение на фокус пръстена през целият му диапазон.

Jena S 1:4 f=135 mm

Back

 

1:4

1:5.6

1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:4

1:5.6

1:8

Тази ранна версия на обектива е с по-добри качества от по-късните черни или зебра копия.Рязък и с наситени цветове той е отличен ,добре изграден обектив.

AUTO REVUENON 1:3.5-4.5 f=35-100mm multi coated CLOSE FOCUS

Back

 

100mm 4.5

100mm 5.6

100mm 11

80mm 4.0

80mm 5.6

80mm 11

40mm 4.0

40mm 5.6

40mm 11

35mm 4.0

35mm 5.6

35mm 11

Този обектив с отлични качества е направен от Cima Kogaku.Обектива е със сложна и с много високо качество на изпълнение на механиката.Не на последно място, към качествата и възможностите на обектива трябва да се отбележи присъствието на CLOSE FOCUS.

Cima Kogaku имаха система от много различни захвати за лещи, които могат лесно да бъдат монтирани в завода, и патент върху тях. Ще забележите, че байонета се захваща с четири винта в отличителен неравномерен междуредов начин.

Те са били препродадени под много марки, тяхната "собствена" марка е Cimko.

Същия обектив Exakta го има в Topcon RE-байонет. Също така бе продаден като "RE Topcor", "AM Topcor", "Auto Revunon", "Photax Super Paragon MT" Chinon и т.н.

Известно е , че те са направили най-малко обективи за тези марки:
Topcon
Nikon
Practica
Pentax Screw
Pentax K
Olympus OM
Minolta
Real Twin TL
Contax-YASHICA
Fujica
От гледна точка на качество на оптиката, те заслужават напълно уважение. r-reflex-mc-auto.html&usg=ALkJrhjPOuxRm1_R4910UJlAesJKxybuNA#ixzz33cdA5u8G

 

 


35mm 2.8ate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=bg&prev=/search%3Fq%3DRIKENON%2BP%2B1:2%2B50MM%26biw%3D1680%26bih%3D902&rurl=translate.google.bg&sl=en&u=http://www.pentaxforums.com/userreviews/rikoh-rikenon-p-50mm-f2.html&usg=ALkJrhiVfn_VFxk0ZV63IHQn465HDpi3IA#ixzz31y6XRdRz

 

 

 

© Plamen B.Petrov

ВНИМАНИЕ!

Поради големия обем информация изчакайте търпеливо зареждането на интересуващата ви информация.