Няколко встъпителни думи

Всички кадри са правени при естествена разсеяна светлина. Използван е статив и електронно жило с 3 секундно изчакване след вдигане на огледалото, преди същинската експонация. Всички кадри са заснети при минималното фокусно разстояние за съответния обектив.Върху първата серия от кадри, не са прилагани никакви обработки, както в камерата, така и след това. Чуствителноста е 100 ASA а резолюцията 10 мегапиксела.

Моята цел е да покажа работата на по-рядко срещани обективи, или на такива, които са непознати или незаслужено пренебрегвани защото са произведени под имена , които не ни говорят нищо, но много често потребителската им стойност надминава и най-високи очаквания а цената им е направо смешна.Това което ще видите не е лабораторен тест на обективите а това което дават с един реален апарат в едни реални условия. Съвсем съзнателно не съм правил снимки на безкрайност, където често обективите се държат по-съвсем различен начин и най вече зумовете, по простата причина, че това се дължи на неизползването на поляризационен филтър и сенник. Обективите изпитват най-големи затруднения при минималните за тях разстояния и там дефектите им изпъкват най-силно, както и техните качества.Съвсем съзнателно не съм компенсирал експозицията, за да видите,как се отклонява блендата и какъв е резултата.

Ще си позволя да дам и личните си оценки, така както аз усещам даден обектив .

 

 

AUTO REVUENON  F=1.4 f=55mm

Back

 

1:1.4

1:2

1:2.8

1:4

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:1.4

1:2

1:2.8

1:4

Steinheil - Cassarit  3.5/100mm

Back

 

1:3.5

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:3.5

1:4

1:5.6

SMC PENTAX-M 1:2.8~4 40~80mm

Back

 

40mm 1:2.8

40mm 1:4

40mm 1:5.6

60mm 1:2.8

60mm 1:4

60mm 1:5.6

80mm 1:2.8

80mm 1:4

80mm 1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

40mm 1:2.8

40mm 1:4

40mm 1:5.6

60mm 1:2.8

60mm 1:4

60mm 1:5.6

80mm 1:2.8

80mm 1:4

80mm 1:5.6

Това не е много често срещан обектив.
Той има свои собствен характер, и се дръжки много по-различно от съвременните варио обективи или други M серията - пръстена за фокусиране е типично добре изграден, но пръстена за мащабиране е малко тънак за мен. Фокусирането е плавно. Способността "макро" е доста прилична, като минималното фокусно разстояние е 32 см.
Обективът не страда от лилави аберации широко отворен за бели повърхности.Доста остър обектив на най-отворено на всички дължини, може би една идея по-мек на 40мм. с приятни ,наситени неутрални цветове, това е обектив със своя собствена индивидуалност - аз го харесвам.Това определено е обектив над средното ниво.

Kashimura Dianon 180mm 1:3.5

Back

 

1:3.5

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:3.5

1:4

1:5.6

KK Kashimura Йоко е японски дистрибутор.През 1943 г., Kashimura създава нов завод заедно с Фуджимото Seisakusho и Tomioka Kōgaku.Кой точно е произвел този обектив не се оказа възможно да се разбере.

Както всеки обектив с множество лопатки на блендата, той дава идеален кръг на всички бленди и поради това един хармоничен и плавен фон.Обектива е с много прилична рязкост и приятни цветове.Съвсем леки аберации на най-отворена бленда,които не са проблем.

RMC Tokina 35-70mm 1:3.5

Back

 

35mm 1:3.5

35mm 1:5.6

35mm 1:8

50mm 1:3.5

50mm 1:5.6

50mm 1:8

70mm 1:3.5

70mm 1:5.6

70mm 1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

35mm 1:3.5

35mm 1:5.6

35mm 1:8

50mm 1:3.5

50mm 1:5.6

50mm 1:8

70mm 1:3.5

70mm 1:5.6

70mm 1:8

Eдин доста хубав варио обектив.
Широко отворен не е достатъчно остър при по-голямо увеличение,особено към дългия си край.Но при една бленда по-затворено нещата си идват на мястото. Това е често срещано явление с подобни лещи.
Той също така се справя с бликове и боке доста добре.

SOLIGOR TELE-AUTO 1:2.8 f=135mm

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Един обектив с много високо качество на изработка. Остър още от бленда 2.8,достига максимална острота на бленда 5.6 и я подържа до бленда 16.Цветовете са с една идея по-студени.Много достоен обектив.1

Praktica-Travenar 1:3.5/135 R A.Schacht Ulm

Back

 

1:3.5

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:3.5

1:4

1:5.6

Добра конструкция на обектива. Рязък и с отличен контраст,приятен плътен цвят на изображението.Бокето е малко по-грубо при ярки отблясъци. Много достоен обектив.

COLOR REFLEX MC AUTO 1:1.4/50mm - G

Back

 

1:1.4

1:2

1:2.8

1:4

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:1.4

1:2

1:2.8

1:4

Има три версии на тази леща.

Производителят на този обектив е японската компания-Tomioka Kōgaku KK (понастоящем Kyocera Optec Ко ООД). Аналогично обектива е бил произведен в съответствие с търговската марка на Tomioka.

Този обектив, както и други лещи Tomioka, е забележителен със своите изключително добри механични и оптични качества.

При най-отворена бленда изображението е меко и хармонично, и много остър още при една спирка на блендата надолу.

Цветовете са естествени и красиви.

Обективът не е устойчив на околната светлина (например от прозореца) - контрастни спадове, както и към контра светлина. Препоръчително е да го използвате със сенник. Горните снимки са направени с последната версия на обектива.

Vivitar 19MM 1:3.8 MC

Back

 

1:3.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:3.8

1:4

1:5.6

Един чудесен и добре изграден обектив произведен от Cosina.Много добра острота и цветове, почти без изкривявания.Разбира се при толкова изнесен челен оптичен елемент, сенника е задължителен. Близко фокусиране, отличен за пейзажна фотография.

Prinzflex AUTO MC 1:2.8 28mm

Back

 

1:2.8

1:3.5

1:4

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:3.5

1:4

Един много добре построен обектив,остър още на най-отворена бленда с много наситени цветове.

SMC PENTAX-M ZOOM 1:3.5 28mm~1:4.5 50mm

Back

 

28mm 1:3.5

1:5.6

1:8

35mm 1:3.5

1:5.6

1:8

40mm 1:3.5

1:5.6

1:8

45mm 1:3.5

1:5.6

1:8

50mm 1:4.5

1:5.6

1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

28mm 1:3.5

1:5.6

1:8

35mm 1:3.5

1:5.6

1:8

40mm 1:3.5

1:5.6

1:8

45mm 1:3.5

1:5.6

1:8

50mm 1:4.5

1:5.6

1:8

Това е един обектив произвеждан между 1977-1978г. М-версията - макър да се твърди,че няма особена разлика между двете версии - определено показва по добър резултат.Един обектив над средното ниво, макър да демонстрира някой не фрапантни изкривявания. С много добра рязкост,още на най-отворена бленда и наситено цветопредаване,по цялата дължина на зумиране.

ACCURA DIAMATIC 1:3.5 f=28mm

Back

 

1:3.5

1:5.6

1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:3.5

1:5.6

1:8

ACCURA DIAMATIC - собственика на тази марка е неизвестен. Повечето и обективи са произведени в Япония ,една малка част са произведени от Jena. Специално за този обектив се твърди ,че е произведен от Sigma, но това не отговаря на истината.Твърди се също, че този обектив е правен от трима производители и има разлика в качеството, но няма никакъв начин да се различат производителите.

Така или иначе,конкретния обектив е с отлично оптично качество и с много добре направена механика в характерния за времето метален корпус.Отлично рязък ,още при най-отворена бленда и с отлично,наситено,пастелно цветопредаване.Много добър обектив.

AUTO PARAGON 1:3.5 f=200mm

Back

 

1:3.5

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:3.5

1:4

1:5.6

Този обектив не можа да ме впечатли. Започва да работи с прилична рязкост едва на бленда 5.6, като има още какво да се желае. Микро контраста е много нисък, за сметка на това е отличен избор за портрети.Цветопредаването е добро.

PARAGON 1:4.5 f=200

Back

 

1:4.5

1:5.6

1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:4.5

1:5.6

1:8

Този обектив е впечатляващ.С висока рязкост на най-отворена бленда. Хармоничен с наситено,пастелно предаване на цветковете.Добра разработка,както в светлите така и в тъмните участъци на кадъра.Много добър обектив,както можете сами да се убедите.

 

 

 

 

 

:3.5

 

© Plamen B.Petrov

ВНИМАНИЕ!

Поради големия обем информация изчакайте търпеливо зареждането на интересуващата ви информация.