Няколко встъпителни думи

Всички кадри са правени при естествена разсеяна светлина. Използван е статив и електронно жило с 3 секундно изчакване след вдигане на огледалото, преди същинската експонация. Всички кадри са заснети при минималното фокусно разстояние за съответния обектив.Върху първата серия от кадри, не са прилагани никакви обработки, както в камерата, така и след това. Чуствителноста е 100 ASA а резолюцията 10 мегапиксела.

Моята цел е да покажа работата на по-рядко срещани обективи, или на такива, които са непознати или незаслужено пренебрегвани защото са произведени под имена , които не ни говорят нищо, но много често потребителската им стойност надминава и най-високи очаквания а цената им е направо смешна.Това което ще видите не е лабораторен тест на обективите а това което дават с един реален апарат в едни реални условия. Съвсем съзнателно не съм правил снимки на безкрайност, където често обективите се държат по-съвсем различен начин и най вече зумовете, по простата причина, че това се дължи на неизползването на поляризационен филтър и сенник. Обективите изпитват най-големи затруднения при минималните за тях разстояния и там дефектите им изпъкват най-силно, както и техните качества.Съвсем съзнателно не съм компенсирал експозицията, за да видите,как се отклонява блендата и какъв е резултата.

Ще си позволя да дам и личните си оценки, така както аз усещам даден обектив .

CHINON

Обективи произведени под марката CHINON

CHINON никога не са произвеждали обективи. Техните обективи са поръчвани за изпълнение на други фирми. Кои са те? Не ясно защо това и днес е на практика невъзможно да се каже със сигурност. Косвените улики водят към два производителя /визирам лещите с оранжево зелени маркировки/, единият е Лайка а другия Томиока.

Аз лично изхождайки от употребените материали, философията на конструкцията на механиката на обективите, както и към странните връзки между двете фирми, клоня към Лайка. Но всичко това, не ми се струва толкова важно. По същественото е, че който и да ги е произвел е направил обективи с наистина много високо качество и отлични характеристики, съобразени с изключително високото качество на произвежданите от CHINON тела,останали недостижими за другите производители по това време.

За моя радост CHINON е малък производител и не е добре познат, както при нас, така и по света, което ми дава възможност да се сдобия на ниска цена с наистина висококачествена оптика изработена без компромиси,която ми носи удоволствие и наслада при всеки кадър отснет с нея.

AUTO CHINON  MULTI - COATED  1:2.8 28mm

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Един отличен обектив с чудесно цветопредаване и много остър още на най-отворена бленда.

AUTO CHINON  MULTI - COATED  1:1.7 50mm

Back

 

1:1.7

1:2

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:1.7

1:2

1:2.8

1:4

1:5.6

Още един чудесен обектив на CHINON, според мен по-добър от пентакския вариантл Остър още от най-отворена бленда, отлично цветопредаване.

AUTO CHINON  MULTI - COATED  1:2.8 135mm

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Ето и един кадър направен с този обектив на бленда 1:4 при неконтрасна светлина - небето е закрито от плътни облаци.

Изключително добра 135-ца, светлосилна и рязка от най-отворена бленда. Много приятни наситени тонове с плавни преходи.

AUTO CHINON ZOOM MC MACRO  1:3.5-4.5 35-70mm

Back

 

35mm 1:3.5

35mm 1:5.6

50mm 1:3.5

50mm 1:5.6

60mm 1:3.5

60mm 1:5.6

70mm 1:4.5

70mm 1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

35mm 1:3.5

35mm 1:5.6

50mm 1:3.5

50mm 1:5.6

60mm 1:3.5

60mm 1:5.6

70mm 1:4.5

70mm 1:5.6

Използвал съм почти всички зумове произвеждани по това време на тази дължина и по никакъв начин не бих се разделил с този. Според мен, той няма еквивалент.Остър при най-отворена бленда на всички дължини, отлични цветове.

AUTO CHINON ZOOM MC MACRO  1:3.5-4.5 55-225mm

Back

 

55mm 1:3.5

55mm 1:5.6

70mm 1:3.5

70mm 1:5.6

100mm 1:3.5

100mm 1:5.6

135mm 1:3.5

135mm 1:5.6

225mm 1:4.5

225mm 1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

55mm 1:3.5

55mm 1:5.6

70mm 1:3.5

70mm 1:5.6

100mm 1:3.5

100mm 1:5.6

135mm 1:3.5

135mm 1:5.6

225mm 1:4.5

225mm 1:5.6

Много достоен зум, още най-отворен, но истинските си възможности достига при една затворена бленда.Отлично цветопредаване.

 

TAMRON

Tamron BBar Multi C. 28mm 1:2.8 Adaptall-2

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Един от хубавите обективи на Tamron, остър на най-отворена бленда. Има някой копия на този обектив,които на най-отворена бленда са малко по-меки по крайщата ,но това се отнася за пълен кадър.Много добро цветопредаване и контраст.

Още информация на този адрес -

http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=ja&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.tamron.co.jp%2Fdata%2Fold-lens%2Fcw28.htm&sandbox=1

Tamron 70-150 mm f/ 3.5 Adaptall Model 20A

Back

 

70mm 1:3.5

70mm 1:5.6

85mm 1:3.5

85mm 1:5.6

105mm 1:3.5

105mm 1:5.6

150mm 1:3.5

150mm 1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

70mm 1:3.5

70mm 1:5.6

85mm 1:3.5

85mm 1:5.6

105mm 1:3.5

105mm 1:5.6

150mm 1:3.5

150mm 1:5.6

Един чудесен зум с постоянна светлосила.Това е единствения случай - доколкото знам - в който тази достойна фирма си послужва с търговски трик, поради простата причина ,че действителната светлосила на обектива е 1:4. Но като изключиме това обектива е наистина стойностен.Много добра рязкост на всички дължини,плавно и наситено цветопредаване,вграден сенник,леко и плавно фокусиране.

Тук може да видите изчерпателна техническа информация за този обектив - http://www.adaptall-2.org/lenses/20A.html

PENTAX

SMC Pentax-F 100-300mm F4.5-5.6

Back

 

100mm 1:4.5

100mm 1:5.6

135mm 1:4.5

135mm 1:5.6

200mm 1:4.5

200mm 1:5.6

300mm 1:5.6

300mm 1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

100mm 1:4.5

100mm 1:5.6

135mm 1:4.5

135mm 1:5.6

200mm 1:4.5

200mm 1:5.6

300mm 1:5.6

300mm 1:8

Един автофокусен зум на Pentax.Много прилична механика,до 250 мм. отлични качества.Над 250 мм. за мен става твърде капризен откъм фокусиране и ми се струва, че рязкоста спада значително.Цветопредаването е добро с хармонични наситене цветове.

SMC Pentax-M 100mm MACRO 1:4

Back

 

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:4

1:5.6

Едно наистина отлично макро. Моето копие е с ралепен челен компонент,изцяло помътнял и със сериозно разлепяне по крайщата. И въпреки това виждате какви са резултатите.Много остър обектив с отлично ,плавно фокусиране и типичното за Pentax цветопредаване.

SIGMA

SIGMA ZOOM 100-200 MULTI-COATED 4.5 MACRO

Back

 

100mm 1:4.5

100mm 1:5.6

150mm 1:4.5

150mm 1:5.6

200mm 1:4.5

200mm 1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

100mm 1:4.5

100mm 1:5.6

150mm 1:4.5

150mm 1:5.6

200mm 1:4.5

200mm 1:5.6

Много добър зум, отлично се държи на всички дължини. Малко по студени цветове,отлична рязкост и контраст.Добра тоналност.

CARENAR

CARENAR 1:1.7  55mm

1:1.7

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:1.7

1:2.8

1:4

1:5.6

Един много достоен корейски обектив с отлични показатели.Дава малко по-студен но наситен цвят. Отлична рязкост от най-отворена бленда. Една приятна изненада.

MIRANDA

MIRANDA 70-210mm 1:4.5-5.6 MC MACRO

Back

 

70mm 1:4.5

70mm 1:5.6

135mm 1:4.5

135mm 1:5.6

210mm 1:5.6

210mm 1:8

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

70mm 1:4.5

70mm 1:5.6

135mm 1:4.5

135mm 1:5.6

210mm 1:5.6

210mm 1:8

До 135 мм.този обектив се представя отлично, добра градация и рязкост. Над 135 мм. е добре да бъде затворен с две бленди за да се получат същите качества.

MAREXAR

Marexar-CX 1:2.8 28mm Multi-Coated

Back

 

1:2.8

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:2.8

1:4

1:5.6

Още един обектив с неочаквано добри показатели.Отлична рязкост,наситени топли цветове.Малко по-чуствителен на отражения.

PALINAR

PALINAR TELEPHOTO 1:4 f=100mm

Back

 

Компанията, която брандира Palinar е Paul Plus, дъщерно дружество на Photopia Ltd. Този обектив е произведен през 1960 или от Tokinas, или Токио Koki .Среща се брандиран и като Hanimex,използват го в Canonflex,Minolta,YASHICA.Този обектив днес, не е често срещан,той е един много остър обектив,колкото остър в F / 4, толкова е при F / 8 или f/11.Много малка 190 гр 185мм дълга, 45мм диаметър.Изключително удобна за притежателите на безогледални камери,даваща изключително добър резултат.

1:4

1:5.6

Същите кадри обработени - Amount-90; Radius-1; Detail-25

1:4

1:5.6

Този обектив ,признавам си ме изненада много приятно.Изключително странна оптична конструкция но резултатите са перфектни още на най-отворена бленда.Чудесно цветопредаване,перфектна рязкост на най-отворена бленда, много ясно очертани граници. И като се вземе в предвид размера и теглото му е едно истинско удоволствие да се борави с него.

 

© Plamen B.Petrov

ВНИМАНИЕ!

Поради големия обем информация изчакайте търпеливо зареждането на интересуващата ви информация.