Olympus OM 88 - Olympus OM 101
Copyright © 2013 by "Your Name"  ·  All Rights reserved  ·  E-Mail: yourname@domain.com
Едно невероятно техническо изпълнение на Olympus с множество иновации, изпреварило времето си и
останало неразбрано. Което не му пречи да е една от най-добрите камери произведени от фирмата.
Нека се върнем във времето.
Olympus OM-101 излиза на пазара през 1988 г.
Олимпус са малко закъснели, недогледали силата на автофокусните системи, те бързат да наваксат. Но
автофокусния SLR OM-707 е несполучлив и не може да се конкурират с другите марки. Но са вложени твърде
много средства. Произведени са цяла серия абсолютно нови обективи с нов оптичен дизайн. И ето как се
ражда камерата Olympus OM 101 на някой пазари тя е Olympus OM 88.
Това е съвсем нова конструкция апарат, събрал опита от предните две неуспешни конструкции и лишен от
автофокусна система, но снабден с PF-PowerFocus. Макар на него да пише ОМ, според мен това е една
напълно нова камера и мисля последната филмова камера на Olympus.
Апарата излиза на пазара в момент в който конкурентите са с визьори претрупани с информация, която
инженерите от Олимпус правилно преценяват, че в крайна сметка е  напълно безсмислена в 75% от случаите,
но подценяват човешкия фактор, водени от идеята да облекчат работата с апарата и приемайки, че е по
значимо фотографа да се съсредоточи върху композицията на кадъра.
Изключително са ми неприятни повърхностните коментари в интернет пространството от хора, които или не
са държали машината никога в ръцете си , или не са се опитали да разберат, какво държат и как работи тя!
- Камерата няма никаква информация във визьора на каква бленда и скорост снима.
- Камерата няма възможност за корекции на експозицията.
- Камерата не показва нищо, когато работи с обективи различни от PF - PowerFocus.
- Камерата има пластмасов корпус.

И всичко това я прави негодна за "качествена" фотография! Без да видят , какво има камерата, което никой
друг производител не предлага.
Нека разгледаме верни ли са упреците първо!
- Камерата няма никаква информация във визьора на каква бленда и скорост снима.
Това е абсолютно вярно за обективите, които не са PF.
За PF информацията във визьора е ограничена до в какъв режим е камерата и ако не може да изпълни
правилно снимката, със съответния обектив мига, независимо какъв режим е избран. При използване на
допълнителната приставка, към апарата - Manual Adapter 2 , възможностите за контрол се разширяват
значително. Може да се работи в ръчен режим с произволен избор на бленда и скорост, приоритет на
блендата, да се контролира експозицията от +0.5 +1.5 до -0.5 -1.5.

- Камерата няма възможност за корекции на експозицията.
Абсолютно невярно. Има бутон за автоматична корекция при снимане срещу светлината. Както и при ръчен
режим при наличие на - Manual Adapter 2.

- Камерата не показва нищо, когато работи с обективи различни от PF - PowerFocus.
Това е точно така, тя даже не е съвместима с всички светкавици произвеждани преди това.

- Камерата има пластмасов корпус.
Повечето камери произведени по това време, пък и малко по - рано също са от пластификат, да не говорим за
съвременните цифрови камери.
Едва ли това може да бъде довод за ниско качество.

С това се изчерпват коментарите в интернет пространството, сякаш с тази камера не може да се снима а и да
може резултата ще е трагичен. С тази камера не може да се прави сериозна фотография... и т.н..

Всичко това е много далече от истината.
Камерата е снабдена с изключително добър затвор с възможност да отработва от 2 секунди до 1/2000.
Системата му за измерване е изключително прецизна.
Освен това,ако използвате T-серия светкавица (T18, T20 или T32 и т.н.) или F280, можете да изберете желаната
от вас бленда , защото светкавицата е контролирана от камерата в директния "ОСТ" автоматичен режим.
Което води до възможността да се снима в изключително сложни светлинни условия, практически без грешка.

Моите лични наблюдения върху тази камера и 3 те. обектива,които притежавам.
Камерата макар и с пластмасова кутия не е никак лека.
Много удобна за хващане и работа.
Камерата се захранва от 4 батерии тип ААА . С ААА съм снимал 20 филма, не съм пробвал, колко още би
могла да заснеме.
Транспорта не е шумен.
При снимане, не се усеща откат, изключително мека работа на затвора и огледалото.
Разстоянието между отделните кадри е перфектно равно.
Визьора е изключително светъл и с отличен клин и микрорастер, мисля, че само някой модели на Minolta са
толкова или малко по-добри.
Колелото на PF е невероятно отзивчиво и фокусирането е много прецизно и леко.
Мога да кажа, че с този апарат нямам сбъркан диапозитив.
Но най-хубавото, са невероятните обективи! Остри, хармонични с отлично цветопредаване, класа над
произвежданите преди това.
Те са произвели следните обективи за това тяло:
24 / 2.8 AF
28 / 2.8 AF
50 / 1.8 AF
50/2 PF - Само за OM-101 / OM-88
50 / 2.8 AF Macro
28-85 / 3.5-4.5 AF
35-70 / 3.5-4.5 AF
35-70 / 3.5-4.5 PF - Само за OM-101 / OM-88
35-105 / 3.5-4.5 AF
70-210 / 3.5-4.5 AF
Аз притежавам - 50 / 1.8 AF , 50/2 PF и  35-70 / 3.5-4.5 PF.
Olympus за разлика от други производители не правят различни качества лещи - само едно - високо. Но тази
серия обективи е на още по-високо ниво!