Някой полезни приспособления за фотография
Copyright © 2015 by "Plamen B.Petrov"  ·  All Rights reserved  ·  E-Mail: adept@adeptbg.com
Нека подчертая, че всяко едно приспособление показано по-долу , е направено с най-обикновени ръчни инструменти. Единствения моторен инструмент е цангова машинка .

За направата на този преходник съм използвал стар немски адаптер за поставянето на светкавица на статив,немски прехвъргач от нова светкавица , към стар апарат, който няма централен синхрон и краче от счупена светкавица.
Всичко това може да се закупи на невероятно ниски цени а ползата при снимане на макро - особено с по-дълги обективи е много голяма.
Устройството е инзвъредно просто и според мен не се нуждае от обяснения. Единствено правилно трябва да се свържат проводниците към синхроконтакта.
Ето как изглежда поставено върху апарат.
 
Hot shoe adapter с произволен ъгал на склоняване
Как да си направим метален сенник от непоправими обективи
За направата на такива сенници ви е необходим стар обектив, най-добре варио и  фотографски филтър , който не ви е нужен със съответната резба.
Първо демонтирате стъкленото или пластмасово тяло на филтъра. След това демонтирате покривната чаша на обектива. В повечето конструкции тя има яка с 3 безглави винта. Ако се налага с ръчна фреза може да отнемете част от материала на яката за да пасне точно металната част на филтъра. Ако металната част от филтъра е по тясна и се образува луфт, аз използвам течен метал и капронова лента. Не забравяйте да матирате вътрешната страна на направения филтър, чрез боядисване.
Ето как изглежда такъв сенник.
Как да си направим удължителен пръстен за макро фотография със скачаща бленда от теле конвертор
Всъщност, удължаващия пръстен е на практика готов. Повечето от тях са с отличен метален корпус и струват нищожна цена, но също така оптичните им качества с някой малки изключения са незадоволителни.
Единствено, трябва да се демонтират оптичните компоненти, които винаги са в отделна метална тръба, която просто трябва да се отвие.
Тъй , като аз съм избрал за апарат Пентакс съм монтирал и допълнителен пин за да се възползвам от предимствата, които дава режима А на тази система. Има и друга екстра в този случай, че всеки обектив който е М се превръща в А. Възможно е да се възползвате и от повече от един пръстен за по-голямо увеличение.
Поставянето на пружиниращ щифт при такова пространство не е проблем, за тези, които са се ориентирали, към системата на Пентакс.
Ето как изглеждат мойте пръстени, като единият от тях е оригинален екстендер, единствено от мен е получил електрически контакт.
Макро шейна от стар немски макромех за Пентакон Сикс
Ето как, можете да си направите много прилична макрорелса,която би издържала всяка камера и е доста прецизна, като ход.
Видимо е, че излишните рингове са отрязани и челната част е обърната на 90 градуса. На нея е прикрепена пета, която на мен ми дава по-голяма свобода и универсалност. А от другата страна е навит винт с крилата гайка, на който мога да прикрепям нужните ми отражатели, така мога да нося само една светкавица.
Ето как изглежда това.
Samsung 20-50 3,5-5,6
След, като се сдобих с прекрасното тяло на Samsung NX10, реших, че то освен от ръчни обективи се
нуждае от един автофокусен. Поради скромния ми бюджет се спрях на този обектив, който е над
средното ниво и както се твърдеше напълно приличен китак.
Веднага ми се наби в очите странното решение на конструкторите да скъсят обектива използвайки
дизайна на сапуниерките с прибиращ се обектив в тялото , но без защитния втори кожух върху
фокусиращата част. Още по-странно решение, беше резбата на възможно най опасната челна част,
държаща се на 4 лапки с дебелината на човешки косъм. Всеки опит да се завие, каквото и да било би
бил рисков а едно почукване, когато обектива е в работно положение смъртоносен.
Стана ми ясно, че компромиса не е толкова оптически, колкото механичен с цел да се направи
обектива максимално къс - в 18-55 имаме съвсем правилно решение и добре защитен обектив.
Много хора недоумяват защо Samsung не прилага в комплекта на този обектив сенник? Отговора е
ясен за да не носи гаранционна отговорност, съзнавайки ясно слабото място на обектива.
Но да се ползва този обектив с изнесен преден компонент, не защитен от нищо е практически
невъзможно и резултатите на обектива, биха били изключително неприятни, като краен резултат -
видимо от доста тестове в интернет. Поставянето даже и на много лек китайски сенник
изключително бързо ще износи фокусиращата част на обектива и ще го направи непригоден за
употреба. Но без сенник е на практика неразумно да се ползва.
Също така си помислих, че когато обектива е в работна позиция , всяко закачане, даже в по-тежка
връхна дреха може да го извади от работоспособност.
Реших да търся начин да реша и двата проблема, хем сенник, хем защитен кожух. По надолу ви
представям моето решение. При него ще загубите само прибирането на обектива в не работно
положение, но това е дребен проблем в сравнение със загубата на обектива и значително по-
лошото качество на снимките!
Използвани материали - Гривна от неизвестен варио обектив 54мм.диаметър и височина
53мм. Парче от гумено покритие за фокусиране. Последното е преходник за филтри с вътрешна
резба 52мм.-отказах се да го поставям за сега.







В пръстена на разстояние 1,8 мм. са пробити 4 дупки на кръст за подходящи винтчета с които
разполагате с дължина 2 мм.














Върху винтовете се залепят подложки от метал - в моя случай от листов латун, но може да се
използва всеки гъвкав метал, който е достатъчно тънак. Първочално те се залепят с хелметексно
лепило а след неговото изсъхване с цианкрилат. Целта е да се увеличи площа на сцепление и да не
се даде възможност на винтовете да пробият гумата и да наранят корпуса на обектива.













Отрязваме, част от гумената лента, равна на вътрешния диаметър и покриваме нея , както и
окръжноста с петите с хелметексно лепило.








Залепяме лентата върху вътрешната окръжност , която ще се позиционира върху пръстена на
зума.След неговото изсъхване с цианкрилат покриваме както външния ръб на лентата така и
вътрешния.Разбира се при тази операция винтовете са свалени от корпуса. След изсъхване на
лепилото, покриваме с матова черна боя вътрешната част.













Изрязваме кръг от картон 200 гр. 52 мм., който поставяме върху зумиращия ринг да опре върху
основния корпус на обектива. Неговата цел е след монтиране на ринга , лесно да бъде премахнат за
да остане разстояние между приспособлението и корпуса с цел да се избегне сцепление.











Ето вече монтираното приспособление със затегнати винтове върху обектива.










Поглед от пред.











Това е всичко, обектива е защитен и вече има сенник за всички диапазони на вариото.
Ето и един резултат при странично падаща светлина, около 30 градуса от пред. Бленда 5,6/50мм.